Nazwa Projektu:
Kompetencje na Start UP
Cel projektu:
Głównym celem Projektu jest podniesienie pożądanych na rynku pracy kompetencji zawodowych, komunikacyjnych i w zakresie przedsiębiorczości dla 175 studentów Informatyki i Matematyki nauczycielskiej, będących na III roku studiów licencjackich i V roku jednolitych studiów magisterskich na Wydziale Matematyczno-Fizyczno-Technicznym UP.
Każdy Uczestnik Projektu przejdzie własną ścieżkę kompetencyjną – zaprojektowaną w sposób zindywidualizowany, na podstawie testów diagnostycznych, wypełniającą lukę kompetencyjną dodatkowo uwzględniającą oczekiwania pracodawców.
Szczegóły projektu:
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Priorytet: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Okres realizacji projektu: 2017-10-01 – 2020-09-31
Wartość projektu: 1 531 932 zł
Grupa docelowa:
Wsparcie obejmuje studentów/studentki dwóch ostatnich semestrów studiów stacjonarnych I i II stopnia na kierunkach: Informatyka i Matematyka nauczycielska.
Główne działania:
1. Wsparcie udzielane w ramach projektu obejmuje następujące formy:
a) Udział w Bilansie kompetencji studentów Matematyki i Informatyki WMFT UP oraz dalszy monitoring losów absolwentów (Zad.1);
b) Spotkania z Doradczyniami Edukacyjnymi celem przygotowania indywidualnego programu ścieżki kompetencyjnej;
c) Szkolenia i zajęcia warsztatowe (w tym certyfikowane), kształcące, zawodowe, komunikacyjne i w zakresie przedsiębiorczości dla studentów Matematyki i Informatyki z zakresu:
– rozwijania kompetencji komunikacyjnych i w zakresie przedsiębiorczości skierowane do wszystkich uczestników Projektu, tj. studentów Matematyki i Informatyki WMFT UP poprzez udział w warsztatach:
• Z zakresu autoprezentacji oraz sztuki mówienia,
• Z zakresu moderowania pracą zespołową i zarządzania stresem,
• Z zakresu podstaw coachingu w grupie,
• W zakresie współpracy w zespole,
• W zakresie rozwoju myślenia kreatywnego.
Proponowany zakres szkoleń, z uwagi na indywidualizację ścieżek kompetencyjnych, może ulec zmianie.
– rozwijanie kompetencji zawodowych u studentów kierunku Informatyka poprzez udział w szkoleniach zawodowych, proponowany zakres:
• Metodologie zwinne,
• „Inventor”,
• Szkolenia zawodowego SolidWorks,
• Szkolenia zawodowego „3Ds MAX”,
• Szkolenie zawodowe zaawansowanego projektowania graficznego,
• szkolenia zawodowego z zakresu najnowszych zaawansowanych technik programistycznych,
• szkoleń zawodowych z zakresu zaawansowanych technologii sieciowych,
• szkoleń zawodowych z zakresu bezpieczeństwa aplikacji i technologii webowych,
• szkoleń zdalnych z zakresu m.in. RWD, ASP.NET, JS,jQ.
Proponowany zakres szkoleń, z uwagi na indywidualizację ścieżek kompetencyjnych, może ulec zmianie.
– rozwijanie kompetencji zawodowych u studentów kierunku Matematyka poprzez udział w warsztatach zawodowych:
• Neurodydaktyczne podstawy podnoszenia jakości i efektywności kształcenia matematycznego,
• Nowatorskie metody pracy z uczniem zdolnym / uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki,
• Efektywne metody podnoszenia kompetencji matematycznych ucznia,
• Nowoczesne technologie stymulujące rozwój myślenia matematycznego
• Szkoła letnia dydaktyki matematyki – “Utrecht Summer School on Mathematics Education” (14 dni )
Proponowany zakres szkoleń, z uwagi na indywidualizację ścieżek kompetencyjnych, może ulec zmianie.
d) Dodatkowe działania realizowane bezpośrednio we współpracy z przedstawicielami otoczenia społeczno-gospodarczego rozwijające kompetencji zawodowe, komunikacyjne i w zakresie przedsiębiorczości studentów Matematyki i Informatyki poprzez:
• Cykle zajęć z praktykami, które będą kontynuowane w Praktycznych Studenckich pracach zespołowych (INF, MAT).
• Konferencjach metodyczne (MAT).
• Wizyty studyjne (MAT, INF).
• Konsultacje i warsztaty zawodowe.
e) Dodatkowe zajęcia realizowane w formie projektowej poprzez udział w Praktycznych Studenckich Pracach Zespołowych (PSPZ) rozwijające kompetencje studentów kierunku Matematyka i Informatyka poprzez realizację praktycznych studenckich projektów.