Dział Inwestycji i Rozwoju – projekty

Galeria

 

Zakończenie 2-dniowych ogólnopolskich warsztatów wdrożeniowych, 28.02.2020r.

W dniach 25-26.02.2020r. odbyły się ostatnie warsztaty zaplanowane w projekcie (zadanie nr 5) dla użytkowników typu a) i b).

W okresie 04.11.2019r. do 26.02.2020r Lider Projektu – Educare et Servire Fundacja Antoniego Kamińskiego realizował zadanie organizacji warsztatów komputerowych dla 25 grup szkoleniowych i łącznie 75 różnych instytucji, mających siedzibę na terenie całego kraju, stanowiących m.in. firmy szkoleniowe, fundacje, stowarzyszenia, Ochotnicze Hufce Pracy, Powiatowe Urzędy Pracy, Wojewódzkie Urzędy Pracy, Zakłady Doskonalenia Zawodowego, szkoły podstawowe, szkoły średnie, centra edukacyjne, ośrodki szkolno-wychowawcze, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, przedsiębiorstwa komercyjne, agencje doradztwa i poradnictwa zawodowego, agencje pośrednictwa pracy, ośrodki wspierania organizacji pozarządowych i inne.

Każda z grup szkoleniowych otrzymała osobiste wsparcie trenera i eksperta merytorycznego UP (dr Damian Liszka, IFiS) w ramach cyklu szkoleniowego obejmującego 2 dni x 6 godzin lekcyjnych oraz egzamin wewnętrzny z zakresu nabycia kompetencji cyfrowych przez uczestników szkoleń.

Pozostali eksperci UP świadczyli wsparcie zdalne/infolinię.

Miło nam poinformować, że wzrost wiedzy z obsługi platformy cyfrowej stwierdzono u 98% uczestników warsztatów.

 

 

Wizyta u Partnera z Belgii – organizacji rządowej SYNTRA Vlaanderen (oddziały: Bruksela, Leuven, Antwerpia), 14.02.2020r.

Zakończono 4-dniową wizytę u Partnera ponadnarodowego z Belgii – organizacji rządowej SYNTRA Vlaavderen. Wizyta miała na celu omówienie efektów projektu DUAL i projektu belgijskiego TPI-55 przez 4-rech ekspertów krajowych (w tym dr Aldona Guzik i dr Damian Liszka z IFiS), jak i 5-ciu ekspertów ponadnarodowych z Belgii i 4-rech ekspertów ponadnarodowych z Bułgarii (partnerów w projekcie belgijskim TPI-55), wymianę dobrych praktyk, doświadczeń i informacji z instytucją belgijską oraz podsumować niemal 3-letnią współpracę ponadnarodową.

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu z części wydarzenia, na kanale SYNTRA Vlaanderen:
https://www.youtube.com/watch?v=iYscvkWYmWE

Dostępna jest również fotorelacja na FB SYNTRA Vlaanderen:
https://www.facebook.com/pg/syntravlaanderen/photos/?tab=album&album_id=1004154599968819&ref=page_internal

Program wizyty był bardzo bogaty i obejmował spotkania z ekspertami belgijskimi (pracownikami i współpracownikami trzech oddziałów organizacji SYNTRA Vlaanderen), ekspertami bułgarskimi oraz udział w konferencji na temat kształcenia dualnego w Belgii (jak i efektów projektu TPI-55), która odbyła się w mieście Leuven.

Program obejmował m.in.:
1) Wizytę w oddziale SYNTRA Vlaanderen w Brukseli (odbyło się spotkanie z ekspertem ponadnarodowym – Karlien Winnelinckx) – omówiono trudności i problemy w projektach polskim i belgijskim  oraz występujące na szczeblu narodowym przy wdrażaniu reformy edukacji zawodowej i dualnego systemu kształcenia zawodowego w obu krajach.
2) Udział w dwumodułowej konferencji (około 300 uczestników), która odbyła się w mieście Leuven (sesje: plenarna na temat kształcenia dualnego i interaktywne przedstawiające efekty projektów innowacyjnych realizowanych przez różne organizacje belgijskie, w tym przez SYNTRA Vlaanderen, CEPAG, EURASHE).
3) Spotkanie z dwoma ekspertami z Belgii, którzy w czerwcu 2019r. gościli w Polsce – omówiono strukturę działania organizacji SYNTRA Vlaanderen, decyzję o likwidacji tego podmiotu i podziale na różne departamenty oraz przyszłą strukturę podmiotu.
4) Spotkanie z ekspertem SYNTRA Vlaanderen z oddziału w Leuven i delegacją z Bułgarii – omówiono sytuację w polskich, bułgarskich i belgijskich miastach w kontekście młodzieży NEET, dostępną literaturę i potencjał współpracy pomiędzy organizacjami w przyszłości.
5) Spotkanie z koordynatorem projektu wymiany ponadnarodowej Erasmus+ pn. Erasdu, realizowanego przez oddział SYNTRA Vlaanderen w Antwerpii.
6) Wizytę w Szkole Polskiej im. Jana Pawła II przy Ambasadzie RP w Brukseli.

 

 

Warsztaty wdrożeniowe z platformy DUAL, 18.11.2019r.

Ekspert ds. szkoleń zawodowych (dr Damian Liszka, IFiS) wraz z trenerem Lidera projektu prowadzą na terenie całej Polski ogólnopolskie komputerowe warsztaty wdrożeniowe (zadanie nr 5) dla użytkowników typu a) i b).

Dotychczas przeszkolono użytkowników z terenu: województwo dolnośląskie, województwo opolskie, województwo śląskie, województwo lubelskie.

W tym tygodniu (w dniach 18.11-21.11.2019r.) planowane są kolejne warsztaty dla użytkowników z terenu województw: zachodniopomorskie, pomorskie, lubuskie i wielkopolskie.

Po zakończeniu szkolenia i pozytywnym zdaniu egzaminu – uczestnikom wydawane są certyfikaty/zaświadczenia zgodne z wzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Uczestnicy otrzymują ciągłe wsparcie eksperta ds. szkoleń zawodowych, który obecny jest na każdym szkoleniu i odpowiada na pytania merytoryczne uczestników, jak i przedstawia proces wymiany doświadczeń i dobrych praktyk w innych krajach UE.

Poniżej zdjęcia grup szkoleniowych:

 

 

Prezentacja i pilotażowe szkolenie z platformy DUAL, 29.10.2019r.

Ekspert ds. szkoleń zawodowych (dr Damian Liszka, IFiS) zaangażowany w projekcie przeprowadził w dniu 29.10.2019r. w Chotowej (woj. podkarpackie) pilotażowe szkolenie z użyciem materiałów opracowanych na warsztaty wdrożeniowe (zadanie nr 5 w projekcie). Szkolenie kierowane było do potencjalnych kandydatów na warsztaty organizowane przez Lidera.

Prezentacja pn. „Wsparcie osób młodych NEET poprzez użycie narzędzi cyfrowych” objęła tematykę: dobre praktyki dot. użycia narzędzi cyfrowych w wybranych krajach UE (Finlandia, Bułgaria, Belgia, Polska); platforma DUAL, szkolenia e-learningowe DUAL, narzędzie diagnostyczne DUAL; pomoc platformy i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Po zakończeniu spotkania z potencjalnymi kandydatami odbyła się dyskusja z trenerem warsztatów DUAL (również obecnym na spotkaniu) nt. doskonalenia narzędzi wytworzonych na ogólnopolskie warsztaty wdrożeniowe.

 

 

Szkolenie ze zaktualizowanej platformy DUAL, 15.10.2019r.

Eksperci zaangażowani w projekcie przeprowadzili w dniu 15.10.2019r. na ul. Jęczmiennej 9 w Krakowie szkolenie ze zaktualizowanej platformy DUAL (dostępnej pod adresem www.projektdual.pl). Szkolenie kierowane było do trenerów i Zespołu Projektowego Lidera.

Szkolenie obejmowało tematykę: Platforma DUAL, zakładanie konta i szkolenia e-learningowe, narzędzie diagnostyczne, pomoc platformy, raporty i przewodniki.
Po zakończeniu szkolenia odbyła się dyskusja nt. ogólnopolskich warsztatów wdrożeniowych.

Szkolenie prowadzili pracownicy UP: dr Wioletta Skrzypek (ECKUM) i dr Damian Liszka (IFiS).

 

 

 

Cykl spotkań merytorycznych ekspertów w projekcie, 16. 07. 2019r.

Po zakończeniu debaty 2-dniowej przedwdrożeniowej, w ramach zadania nr 4, w miesiącach czerwiec i lipiec 2019r. odbył się cykl spotkań eksperckich w projekcie.
Na spotkaniach eksperci zaangażowani przez Lidera i Partnera krajowego/UP omawiali wnioski płynące z debaty przedwdrożeniowej, dalszy podział prac merytorycznych w projekcie oraz dotyczących nadzoru nad modyfikacją produktów projektu (zmiany platformy, digitalizacja narzędzia diagnostycznego i poprawionych scenariuszy e-learning, modyfikacja 16 raportów regionalnych).
Omówiono również kwestie merytoryczne związane z przygotowaniami do rozpoczęcia realizacji zadania nr 5 (wdrażania produktów projektu).
Poniżej zdjęcia z ostatniego spotkania eksperckiego:

 

 

 

Wizyta Partnera z Belgii i 2-dniowa debata przedwdrożeniowa, 26. 06. 2019r.

W dniach 24-26.06.2019r. miała miejsce 3-dniowa wizyta partnera z Belgii – organizacji rządowej SYNTRA Vlaanderen z siedzibą w Brukseli. Pierwszego dnia wizyty partnerskiej przeprowadzono szereg wizyt studyjnych w Dębicy (SUHSGIiZ, Starostwo Powiatowe w Dębicy, Powiatowy Urząd Pracy w Dębicy, DARCO, Zespół Szkół nr 1 w Dębicy, Stowarzyszenie „Radość”).
W dniach 25 i 26.06.2019r. miała miejsce w Świlczy 2-dniowa debata (zadanie nr 4). Udział w debacie wzięło, oprócz 38 uczestników debaty, również 4 ekspertów krajowych i 3 ekspertów ponadnarodowych. Na debacie przedstawiono wnioski i rekomendacje przed rozpoczęciem wdrażania rozwiązania do praktyki. Na debatę zaproszono przedstawiciela MEN oraz jednostek zależnych (Kuratorium Oświaty w Rzeszowie).
Uczestnicy debaty mogli wysłuchać ciekawych wystąpień prelegentów: Karlien Winnelinckx (SYNTRA VLAANDEREN, Belgia), Mieke Vandekerckhove (SYNTRA VLAANDEREN, Belgia), Kurt De Wispelaere (SYNTRA VLAANDEREN, Belgia), dr hab. Piotr Długosz (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie) dr Mariusz Dzięglewski (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie), dr Damian Liszka (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie), dr Małgorzata Kuźbida (Państwowa Wyższa Szkoła Wschodnioeuropejska w Przemyślu), Piotr Golema (Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie), Grzegorz Strasiński (Wojewódzki Urzędu Pracy w Rzeszowie), Paweł Kudroń (Prezes Fundacji Pro Europae Bono).
Moderatorem pierwszego dnia debaty był dr Mariusz Dzięglewski, a kolejnego Prezydent EDUCARE i ekspert ds. kształcenia zawodowego – mgr. inż. Antoni Kamiński.

 

 

Spotkanie merytoryczne ekspertów w projekcie, 16 maj 2019r.

Na zakończenie realizacji zadania nr 2 w projekcie (testowanie produktów zakończone opracowaniem raportu z analizy wyników testowania) oraz przed zakończeniem zadania nr 3 (analiza wyników testowania) odbyło się kolejne cykliczne spotkanie krajowych ekspertów merytorycznych w projekcie.
Na spotkaniu Ekspert ds. badań społecznych (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie) zapoznał pozostałych ekspertów merytorycznych z wnioskami z raportu potestowego oraz omówiono założenia tworzonego przez zespół ekspertów w projekcie raportu z analizy wyników testowania.

 

Wielkość czcionki
Kontarst